Retourneren

Het kan gebeuren dat je niet geheel tevreden bent met je aankoop. Daarom maken we omruilen of terugbrengen in bepaalde gevallen mogelijk. Daarbij nemen wij de retourkosten voor onze rekening: net als de verzending, is dus ook het retourneren van je bestelling altijd gratis. We verzoeken je het product indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking om te ruilen. We verlangen daarbij een onbeschadigd en zo oorspronkelijk mogelijke staat van het product.
Er gelden enkele voorwaarden bij het omruilen van een product. We geven op deze pagina meer uitleg daarover. Vanzelfsprekend vallen producten die niet goed functioneren onder de wettelijke garantieregeling.

Vanaf de dag dat je jouw bestelling hebt ontvangen, heb je veertien dagen de tijd om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. Na herroeping heb je nog 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen. Uiteraard dien je tijdens deze termijn zorgvuldig om te gaan met het product en ook de verpakking. Het is toegestaan het product uitpakken en proberen, maar slechts in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Hierbij hanteren we het uitgangspunt dat jij als consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals je dat in een winkel zou mogen doen. Indien je het product toch wilt terugsturen, heb je de mogelijkheid gebruik te maken van je herroepingsrecht. Je stuurt dan het product (dat ongebruikt is) met alle geleverde toebehoren terug naar TVQ. Dit indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, conform de de door ons verstrekte instructies. Wij verzoeken je hier het modelformulier voor herroeping te downloaden, uit te printen en ingevuld mee te sturen met de geretourneerde producten. De contactgegevens staan op het formulier. Het terugzenden kan zonder opgaaf van reden, maar om je nog beter verder te helpen, stellen we een reden wel op prijs.

Geen retourkosten
TVQ vergoedt alle betalingen van jou als consument, inclusief eventuele leveringskosten door ons bedrijf in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop jij ons de herroeping meldt. TVQ  betaalt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het bedrag terug. We hebben het recht met de terugbetaling te wachten totdat het product binnen is of dat jij als klant hebt aangetoond het product naar ons te hebben verzonden. We gebruiken voor de terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat jij als consument hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere methode. De terugbetaling is voor jou geheel kosteloos.

Je kunt het pakket retourneren via alle vervoerders. Je kunt het pakket bijvoorbeeld afgeven bij een postkantoor of PostNL-punt, waarna het naar ons toegestuurd wordt. Vervolgens stuur je ons een mailtje op info@tvq.nl, met het bedrag dat je moest afrekenen bij het afgeven van je pakket. Wij storten het bedrag dan terug op je rekening. 

 

Toelichting herroepingsrecht

In de periode van de veertien dagen bedenktijd, heb je het recht als consument om je bestelling te beoordelen en uit te proberen zoals je dat ook een een fysieke winkel zou mogen doen. Maar zolang je nog niet hebt besloten het product te houden, mag je het product niet gebruiken (alleen proberen).

Wat mag niet?
Je hebt dus het recht de televisies aan te zetten en te beoordelen of bijvoorbeeld het product naar behoren werkt. Het monteren van de televisie bijvoorbeeld, valt onder onnodig gebruik en is derhalve ook niet toegestaan.

Restitutiebedrag
TVQ controleert bij het binnenkomen de retour gezonden producten altijd direct op schade, defect en/of verpakking. Welk bedrag aan de koper wordt terugbetaald, wordt bepaald naar aanleiding van de staat van het teruggestuurde product. Indien de zending onbeschadigd en compleet is, stort TVQ vanzelfsprekend het bedrag dat op de factuur is vermeld, terug. TVQ betaalt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het bedrag terug. Bij een beschadigde of incomplete zending, zijn wij genoodzaakt de waardevermindering in rekening te brengen. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. We verzoeken je bij het retourneren altijd de originele factuur bij te voegen. 


Mocht het voorkomen dat het retourpakket onverhoopt niet bij TVQ arriveert, dan is de koper als afzender van het pakket daar aansprakelijk voor. Zorg er daarom voor dat het pakket met een Handtekening voor Ontvangst retour komt. Dit voorkomt namelijk discussies tussen ons, PostNL en jou als consument.